tisdag 28 december 2010




Om jag bara kunde få måla ifred, utan att mitt fysiska måendes ständiga närvaro. Idag har jag slängt ihop en 50x70 tavla och försökt färdigställa en teckning. Igår gjorde jag några små serier och påbörjade en teckning. Alltså. Och jag har flera flera målningar jag vill göra klart. Nackdelen med att vara otålig och utsätta sig för dålig ergonomi: ingenting blir färdigt.
Min näsa rinner och min hand krampar när det minst av allt passar.
Dessutom avskyr jag allt jag målat såfort bilden är klar.

Jag spår att min framtid inom de närmsta dagarna kommer vara väldigt uttröttande, jag kommer bli ännu mer sjuk och fira nyår med en 100årings urkassa fysik. Nåja, jag klarar mig nock!

(p.s. min lillebror nyss: "frida, dom hade älskskog. hur uttalar man det ordet? älsk-og? älsKo? -everything is better with a bag of weed x2. wazzup? PH the dooog. gonatt. du sa inte hej när jag kom in men du var skitsnäll när du sa godnatt." Han är magnifik den pågen.)


morfar på resturang.


målarverkstad (för det mesta sitter jag på golvet, men jag behövde bra belysning)
/Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar