lördag 11 december 2010

Dag 6- Min dag

Jag vaknade runt tio imorse i soffan i vardagsrummet. Låg kvar i drygt 1½ timme och halvsov och fantiserade. Gick upp och tog en stor skål med pepparkaksfil, två mackor och Brämhultsjuice. Kollade på tv ett tag tills min datorabstinens gav sig till känna. Hängde en timme eller två vid maskinen tills mamma ringde och bad mig börja packa ihop mitt rum. Så jag blev upplockad av henne, nerplockad till källaren där vi rensade ett tiotal flyttkartonger på gamla grejer att skänka till Pingstkyrkan. Sedan packade jag ner i stort sätt hela mitt rum. Hittade massa gamla teckningar och målningar och tänkte att fan, nu är det dags att ta tag i det här, visa upp vad jag har gjort för folk, så så snart som bara möjligt ska Joel hjälpa mig fixa en liten hemsida.
Sen duschade jag och tog på mig finklänningen, gick till kyrkan med mamma och mötte Carola och Bella. Luciakonsert i 1½ timme, träffade barndomsvän Rasmus och fick massa fnitteranfall under uppträdandet med Bella. Fick skjuts hem av mamma efter och har sedan bakat lussekatter och pepparkakor. Den nästsista plåten är i ugnen just nu och det doftar ljuvligt.
Imorgon skall jag jobba med damerna!
/Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar