måndag 6 december 2010

Nu gör jag som många andra bloggare, nämligen en lista som handlar om mig, dag för dag.

Dag 1- Vem är du?
Jag bor och har bott lika mycket hos min mamma och pappa ända sen dom skiljde sig, när jag var 7 år. Jag har en lillebror som även är min bästa vän. Jag knäcker fingrarna alldeles för ofta, och sträcker på handlederna och nacken för att liksom "stretcha". Jag har jämnt kalla händer och fötter. Jag använder nästan aldrig skönhetspreparat, som hudkrämer, hårspray osv. Det är det mest ointressanta jag vet. Lite mascara på morgonen räcker gott och väl, och håret låter jag alltid självtorka och hänga fritt eller ha i en knut. Jag gillar att ha en ordnad stökighet i mitt rum. Jag tycker måndagar är den bästa tvkvällen. Jag äter alltid det jag tycker är gott och får aldrig skuldkänslor över det (jag avskyr när tjejer klagar över sin vikt/kropp). Jag har bott i Hässleholm sen jag var 2 år (innan dess bodde jag i Småland) och har flyttat inom samma stad cirka 10 gånger. Jag gillar katter mer än hundar. Jag är självständig och föredrar att göra saker själv, vare sig det gäller ett skolarbete eller en shoppingrunda. Jag gillar inte alls att prata i telefon och inte heller att skicka sms, ändå gör jag det för jämnan. Jag ljuger lätt för mig själv men är samtidigt medveten om det, jag har väldigt lätt för att övertala mig själv när jag vill ha det på ett visst vis, så att allt vänder sig till min fördel. Men sedan kommer jag oftast på själv, eller med hjälp av en vän, att det inte alls är si eller så och då liksom skriker jag nästan till av pånyttfödande.
Haha.
En gång frågade jag mina vänner vilket djur jag skulle varit, och fick svaret lejonhona. Elegant, ståtlig, stolt och bestämd. Självständig. Kan vara hård och kall och elak och rivas.
Jag älskar att bli killad på ryggen, eller varför inte hela kroppen, sådär nätt så att bara fingertopparna nuddar huden.
Jag äter jättesnabbt. Verkligen, jättesnabbt, ultrarapid. Jag tuggar inte maten. Detta är något jag måste, och vill, ändra på. Hur charmigt är det egentligen?
Jag gör saker snabbt och ibland otåligt och slarvigt. Jag är kass på att plugga, för jag har aldrig behövt göra det, utan jag har ett bra minne och lär mig saker snabbt. Jag har fyra kusiner. Min släkt på min pappas sida har lite högre IQ än normalt. Min släkt på min mammas sida träffar jag inte längre.


Sådär, det var faktiskt enklare att skriva om mig själv än jag trodde.
/Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar