lördag 18 december 2010

Dag 12+ Dag 13- I min handväska+ Den här veckan

Jag använder ju oftast inte handväska, mest för jag tycker det är så himla obekvämt att ha en tung remsäck hängandes runt ena axeln så att ens kropp lutar i en asymmetrisk pose och dessutom tillför fruktansvärd värk i musklerna. Så jag använder ryggsäck. Antingen en röd Fjällis eller en såndär retro cool skinnrygga. Däri har jag alltid: nagellack, plånbok, almanacka (som jag använt max 3 gånger), hårtofsar, mascara, eyeliner (som jag använder kanske.. 2 gånger om året?), hörlurar, en SKED (???) och ibland skolböcker. Dock hittade jag en underbar liten handväska på caféet igår som jag nog kommer börja använda. Spännet är en fyrklöver och väskan är brunt skinn. Jättesöt.

Lördag- Packade rummet, bakade julkakor, luciakonsert i kyrkan
Söndag- Jobbade
Måndag- Luciakonsert i skolan, luciakonsert på kvällen på Stoffes skola.
Tisdag- Kort skoldag, fikade med Sofia, fick 500kr av pappa helt otippat, tränade och badade, somnade alldeles för tidigt på kvällen och vaknade irriterad vid 23:00 och började göra läxor..
Onsdag- Utvecklingssamtal på morgonen fick jättemycket beröm och uppmaning att söka till Konstfack efter gymnasiet, var bara allmänt trött men hjälpte ändå till att packa ännu mer inför flytten.
Torsdag- Struntade i skolan pga ytterst få, onödiga lektioner. Gick på stan, simmade med Sofia, åt pizza.
Fredag- Gick till stationen två ggr på morgonen men antingen var tåget inställt/sjukt försenat så jag struntade i skolan även denna dag. Jobbade istället. Tjejmiddag hos Marina på kvällen!
Lördag- Har haft världens mysigaste frukost med mamma och Stoffe och nu ska jag snart beställa klipptid och sen jobba med Maja!
/Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar