onsdag 1 december 2010

jag har jämnt färg om händerna numera. jag målar väldigt mycket och har tom börjat måla över motiven på de dukar jag är missnöjd med, så att jag kan börja om.
ibland gillar jag att använda spraycans, ibland förstör de hela bilden. fan kan inte bestämma mig för nåt.
i framtiden vill jag ha någon som kan vara i samma rum som mig när jag målar, utan att störa. när jag vet att det går, vet jag att det är rätt. och någon som kommenterar och ser på det jag gör från ett annat perspektiv och ger kritik och respons. behöver inte ens vara något speciellt, ibland känns det bara som "vafan håller jag på med?". fnatt fnott fnopp
ikväll har jag iallafall målat krigsflygplan som alltid, och sofias rygg och baobabs från le petit prince och en del annat.

jag sitter på golvet när jag målar.
och jag kniper med munnen när jag målar.
och jag stänker färg på mina sängkläder och kläder och möbler när jag målar.
och jag målar
/frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar