söndag 12 december 2010

Dag 7- Mina bästa vänner

Frida lärde jag känna under högstadiet. Sommaren -08 var det jag, Frida och Bella som var den fantastiska trion. Jag uppskattar hennes iskalla humor och oromantiska personlighet. Jämt när vi tittar på film tillsammans kommenterar vi precis allting, och det är inte många jag gör det med för jag brukar vilja ha det knäpptyst under filmtittande. Tyvärr bor hon i en håla i Smålands djupa skogar nu så vi ses inte så ofta!


Behöver jag ens skriva något om Susanna? Kolsvart humor, himla intelligent och så öppen mot alla, enkel att prata med. Varmt hjärta. Tycker om precis samma saker som mig. Det känns som vi känt varandra hela livet och innan det också.


Stephanie och jag lekte mycket när vi var små: Vi klättrade i träd, hade låtsasspökvänner, lyssnade på E-type och bråkade i sandlådan. Jag var alltid lite rädd för henne för hon var så stark och ibland fick fruktansvärda utbrott, men det kompenserades av hennes förunderliga fantasi och förmåga att hitta på historier. Jag är glad att vi har börjat umgås igen på senare tid. Känner mig så trygg med henne, hon är så jäkla klok och jordnära och har lätt för att skratta.


Jessica lärde jag känna under Siesta -08. Sista natten hamnade jag bredvid henne och vi pratade och bytte nummer och sedan drog jag med Bella och Frida till en parkfest som hon hade sagt vi skulle komma till. Sen dess har vi träffats ganska mycket från och till, och jag har sjuka festminnen med den här tjejen. Har haft väldigt givande pratstunder med henne, och vi är så himla lika på många plan. Dessutom är hennes familj helt underbar!


Hahahahhaha jag skrattar direkt när jag tänker på Rebecca. Hon är helt väck. Helt galen. Heeelt fnattig. Vi kan ringa varandra och bara skratta, skratta och skratta. Hon är så jäkla härlig så jag har inte ord! Hahah ja vad ska jag säga.. jag sitter här och storler. Det får räcka, jag tror ni förstår.



Bella- Min bästa barndomsvän sedan 8 års ålder. Vi har haft våra upp- och nedgångar och det kan ha varit bra, när man är så lika som vi är. Vacker är hon minsann, utan tvekan. Och djup. Hennes supermysiga blogg: http://salmobella.blogg.se/

/Frida

1 kommentar:

  1. naw så fina skriverier om dina vänner. Värmer i hjärtat! KRAM från moms!

    SvaraRadera