söndag 7 mars 2010

Livet med fem en säng

Vi är :
Mysiga
Fina
Långa
vi har afrikanskt hår
vi...älskar säkert dig
vi vill kanske bada med dig? eller jag vill!
båda gillar rost färger, jag vill ha ett röst sex rum, som bara röda kännslor får vara i.
Vi lär varandra,
Dricker helst öl..hon vin..men på en bra dag så kan det vara öl till henne också!
Vi kommer överens om champagne i alla fall..
Vi gillar att bråka, kanske bäst så?
Och det är kanske bäst att vi bråkar med vilje, och inte av en slump.
Tur att jag blev ledsen den dagen jag blev ledsen.
Tur att jag skrek och grätt, och förstörde mitt rum,
och sa tre ord "I want out"
och vilken tur att det blev bra tilslut,
och det blir rost rött tilslut.

Vi ska kanske hyra den stugan,
och om vi inte gör det, så har vi altid varma grässet att ligga på..
om inte det, så balkongen!
om inte balkongen,
så har vi
Paris.
Det känns bra.
Jag står helt stilla i mitt rum,
jag sitter helt fast i min stol,
och lutar mig baklänges,
med huvudet på fönster karmen.
Jag tittar upp mot den blåa himlen, och försöker fördjupa mig i det mörka som ligger högst upp.
då känner jag mig lika bra, som jag vet jag ska känna hela tiden medans den lägenheten tar hand om oss, medans vi kvävs i rost rött och varme ljus, biligt russin, för mycket ris, och clementiner..kanske bananer?
Ja..det ska bli bra,
och vi kanske lever 2,5,14 personer på en natt?


Vi har hela världen, i alla fall solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar