onsdag 3 mars 2010

juggie

Svart mössa och svart jacka, svarta handskar
hade du.

Flagiga läppar, skulle kunna slicka dom varma

Luften var kall och torr, din hud på händerna var också torr.


blå och
lila
ögon

precis som Edith Piaf.

Kände mig säkert, kände mig söt, kände mig trygg
för jag visste hur jag skulle bete mig med dig för du var blyg och gullig

vi pratade om :
kattraser,
hundvalpar,
löner,
"visste du att?", och sen kom

bussen vi satt mittemot varandra och stannade på torget rökte en cigg och köpte nässpray satte oss på bussen hoppade av gick en bit rökte en cigg
gick in gick ut rökte en annan sorts cigg gick in gick in
flög in?


gick upp och vänster och rakt fram in in in

jag inne i en bubbla
du inne i en annan bubbla och man MÅSTE sammanföra dom låta dom mötas och växa ihop
tänkte jag


haha,
sen satte du på "Det finns inga ord" med Kent, och jag trodde först det var en annan låt men sen hörde jag "och i mitt land så får man itne va förmeeer, det här är sverige och vi gråter aldrig meeeer" och jag kände hur musiken brann i min kropp
hur den åt upp mig
och varenda partikel i mig hörde ihop med pulsen, rytmen, jag dunkade
som ljudvågor

jag var en våg av ljud
i olika färger

och du frågade hur jag mådde jag sa "braaa....aaa..aaaa.... sluta prata om det sätt på film"

så det gjorde du och efter ett tag orkade jag titta och sen bad jag dig lägga dig bredvid mig för jag ville ha närhet


men du var blyg. söt och blyg.

jag klappade katten mellan oss och råkade klappa dig med vilje några gånger

blyg
det som alltid har varit mitt ord
har nu blivit ditt
och mitt har ersatts med modig

det känns skönt, jag är nöjd, jag har kommit någonstans

och du har hjälpt mig.

smal, lång, du kan inte ha vägt mer än 65 kilo. benig, vacker näsa
symmetriska ögonbryn
fina käkar



och sättet du såg på mig
jag sa nya saker
för att jag ville att du skulle se på mig
med blicken
men man kan ju inte prata hela tiden
och jag blev ledsen varje gång din blick gled bort från mig

vila dina ögon på mig för alltid, vill du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar