onsdag 3 mars 2010

Något säger mig att luften vill mig gott

Idag är en bra dag. Idag har jag:

1. Somnat klockan tre och vaknat halv tio.
2. Stressat iväg till tåget och skolan.
3. Träffat min gulliga klass och Susanna och Joel som jag saknar efter bara en dag utan dom.
4. Fått en gul mössa av Emma.
5. Läst en fin novell.
6. Varit på fiollektion. Först förstod jag ingenting men sen klarnade allt!
7. Gått igenom Kristianstad utan halsduk och känt hur kylan flöt längs med min hals och mina nyckelben.
8. Satt mig på tåget med Kents nya skiva i öronen.
9. Fått en fråga från en tjej som jag trodde lät såhär "Is stranger the land?", jag förstod ingenting och sa bara "What?". Efter ett tags upprepande av frågan förstod jag äntligen, "Does this train go to Lund?". Nickade snabbt och nästan skrek "YES" av glädje att äntligen förstå frågan.
10. Hoppat av tåget och känt små små snöflingor i mitt ansikte, smsade mina närmsta vänner "Det snöar!".
11. Gått igenom stan i Hässleholm och lett brett mot snön och kylan och vintern, till och med julgranen.
12. Köpt en stor målarduk och färg.
13. Cyklat hem genom den iskalla luften med en krånglig duk under armen, en fiol och en väska.
14. Känt mig blek och vacker.
15. Ätit nudlar och
nu ska jag
snart och handla ingredienser till Lussekatter och pepparkakor.

Sen kommer Viktor och hjälper mig baka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar