lördag 1 maj 2010

Såklart lyssnar jag på Velvet Underground och om jag tittar ut genom mitt källarfönster ser jag toppen av en gul buske, ett par soptunnor och det vita grannhuset. Det är nu jag undrar när jorden ska tränga ner och igenom väggarna, hur länge dröjer det
innan mina betongväggar mjuknar

Jag har blivit tillsagd att man inte ska inleda en mening med men, men det gör jag nästan för jämnan. Allt, ja allt, är så motsägelsefullt. Allt spelar i två olika lag, jag är
domaren och måste avgöra vad som är , IskaLLt
Jag skriver också "så" för ofta, oftast innan adjektiv. Jag är medveten om mina SVENSKA-fel, därför kan jag förbättra dessa om jag så önskar. Det kryper i skinnet på mig ibland, min girighet efter verbal perfektion. Och Just För att ////perfektion\\\\\ är ogenomförbar smörjer jag mina händer för att lättare kunna åla mig igenom fasaden


Lou Reed sjunger att han väntar på sin man.
Jag tänker att Lou, det gör jag med.
Lou, jag vet inte vilka dina krav är. Men (notera, MEN) jag tänkte att du kanske ville veta mina. Ta dom inte på för stort allvar, då min föränderliga natur speciellt kommer till känna inom det h_e_l_i_g_a_s_t_e av allt.hehe .

Låt dina ögon slutta lite snett uppåt, så att du ser mig på ett förvridet vis. JAG vill inte vara JAG, jag vill bli skapad just då, i det precisa momentet, i din blick.
Låt oss vara utan gränser, utan regler utan förutsättningar, Var påhittig och uppfinningsrik och ta mina ord på allvar, skratta till när jag säger något som är menat att vara skrattframkallande och helst av allt,
Gör detta omedvetet.
Låt mina fingrar få röra dig varthelst dom önskar, för när jag älskar dig och vill KOMMA NÄRA, så kommer jag så nära att du inte får gömma något för mig, inte en leverfläck, inte ens en otänkt tanke.
VIktigast:::::
Lämna mig när jag vill. Ok Ok.


Så vi kravlade och skrek PANG AKTA BOMB i backen och det duggregnade och när Vietnamkriget var över kysste du henne och jag la mig bredvid han som spelade gitarr (varför spelar alla killar gitarr????+? kom med något nytt!!), sedan satte jga mig upp för jag visste att han var han och jag vra jag och det
behövs inte förklaras mer.
Vinden, Regnet, Mörkret, Människorna, Tystnaden, Lyktstolpskenet. Just då, just där, njöt jag min hud av, jag sände ut enorma strålningar av TRIVSAMHET,
VA, KÄNDE DU DOM INTE?
Nä för du la dig inte i mitt knä trots att jag vet att jag är bäst på att killa i nacken och vara varm och trygg.

och sömnen kom aldrig var har den gömt sig. tro inte jag tar dig för givet, jag ska förbättra mig. bara du inte överger.

Smutsa inte ner dig! Och tvätta händerna innan maten.

/Phrida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar