tisdag 27 april 2010

Kommer du ihåg?

Hur vi möttes där på stationen och du höll om mig och jag visste direkt att allt var bra.
Hur vi smakade på varandra, hur vi aldrig fick nog av varandras läppar.

Kommer du ihåg när vi stod i sjön i mer än en timme, jag på dina fötter för att du var lång och du höll fast mig och kysste mig i solljuset?


Hur du jämt ville spela gitarr för mig och sjunga, fast du aldrig visste att jag skämdes lite för att din sångröst inte var nåt vidare. Inte ditt gehör heller för den delen, men det sa jag aldrig.

Kommer du ihåg sättet jag såg upp till dig, beundrade dig?

Och de sena nätterna då vi försökte få ut så mycket vi bara kunde av varandra. Jag bad dig prata spanska tills jag somnade, jag älskade att ligga med näsan mot din hals och fingret i den gropen vid din bröstkorg och höra dina mjuka spanska historier.


Ochkommerduihågnärdufickandasåtmigmeddinaläpparmotmina,andasinutinutinut inutimigvardu. Tillspanikenlättadeochviäntligenkundesova.
Jag kommer ihåg hur bra du tröstade mig. Hur du höll dig vaken tills jag var lugn och spann som en katt igen.

Kommer du ihåg de dagarna då jag var alldeles tyst?
Då vi gick på Stockholms gator och såg på bio varje dag. Då vi upptäckte nya resturanger varjedag för att dina föräldrar gav dig pengar.

Åh kommer du ihåg när vi lärde oss låttexter utantill och mimade dom mot varandras läppar, kommer du ihåg att jag blev upphetsad då och kommer du ihåg att jag älskade att ha din långa smidiga kropp ovanpå mig kommer du ihåg att jag ville att du skulle ligga kvar och
kommer du ihåg att
jag
aldrig släppte dig
med


blicken

/phrida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar