söndag 13 juni 2010

Mamma lagar amerikanska pannkakor och jag viskar tyst för mig själv-förfffnnn ja e ju snart där juee nöditt att käka de nu . kommer väl va turist så de räckor.

Utdrag ur konvers. i köket:

- Ditt blodsocker Stoffe.
- Jaha hur gick det på matchen?
-Den jag har dömt?
- Det var med 94orna va?
- Jag har dömt två matcher idag och det gick bra.
(pip från micron)
- Så ska vi se, 1 2 3 4 5 6....
- Phrida, farväl idag. A last embrace..
- Morot, pepparrot, rödlök, citron, kryddpeppar, ingefära, havreflarn
- Blir du nyfiken Jonny? Vi vet ju inte vad vi ska ha med oss till midssomar
- Skönt o jobba i veckan mamma?
- Jag är faktiskt ledig på fredag.
- Skönt o jobba mamma?
- Sluta håll inte på o säg så hela sommarlovet nu. Och sen på onsdag har jag 2½ behandlingar.
- Skönt o jobba annars?
- Va ska du göra annars då? Putsa fönstrena? Städa?
- VM VM VM VM
- Och jag behöver inte handla eller gå ut med Tibby på hela sommaren.
- Det är mitt svar på alla dina frågor mamma, VM
- Den bara slant
- VM
- Hureeeee.. smakar salvia?
- Hmm kommer inte ihåg. Tror det är lite åt det friska hållet.
- Fåre jag läsa sporten Johnny? Merciii
- Potatissallad och Västerbottenost
- Jaaa den vill jag laga
- Då blir det att lägga sig tidigt ikväll grabbar
- Varför?
- För ni jobbar


Medverkande: Mamma, lillebror Stoffe och styvfar Jonny.

1 kommentar: