söndag 12 september 2010

Åh börjar inte jobba förrän 2 timmar och 13 minuter. Tittar på Nyhetsmorgon med mamma, vi dricker kaffe och äter rostade mackor med honung och ost. Mamma vidareför Anders Borgs ord om ekonomi och "det är viktigt att ha buffertar" till mig, och jag vet redan det jag sparar ju de mesta av mina pengar mamma.

Igårnatt drömde jag om elefanten att jag kysste honom vaknade ledsen vaknade tom men lyckades ändå göra en bra dag.
Inattnatt drömde jag två jobbiga, utdragna mardrömmar för första gången på drygt en månad. Den ena handlade om att jag och mamma satt och kollade på tv och plötsligt var det min födelsedag, då hade vi suttit som i trans i en hel månad. Jag fick panik och packade resväska och skulle ut på tågluffning, ja helt själv, för Rebecca hade dragit till Spanien utan att höra av sig och ingen annan ville följa med mig. Så jag hamnade på ett plan med en flintskallig man bredvid mig som jag runkade av fastän hans familj satt ett säte bakom oss, jag hamnade i England på ett tåg som körde genom ett översvämmat dimmigt landskap och aldrig kom fram.

2 timmar och 7 minuter tills jag ska jobba. Vad gör man av förmiddagar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar